14 juli 2009

Var ääääär du????????

Ja, hur smart är det egentligen att glömma bort kyrkogården där sin far ligger? Nej, inte så smart. Dagen har gått i jagandets tecken.

Alla kyrkogårdar i hela Eskilstuna har blivit granskade. Och med tanke att det var ca 10 år sen jag sist var där är det ganska svårt att komma ihåg hur det såg ut.

Men sedan fann syrran hans frus dotter på facebook. Och kanske kanske kanske kommer hon ihåg vart han ligger.

I värsta fall får jag helt enkelt åka dit och leta mig fram. För han kommer inte undan, det gör han inte!

4 kommenterar mera:

irene sa...

Ja det är inte lätt jag kommer bara ihåg Barnens zoo att man körde den vägen....var det inte hennes dotter som ville att ni skulle plocka ner pappa till anderstorp när Berit dog.Men lycka till med att hitta honom .....Du behöver det.kram

AA sa...

Jag fick oxå leta efter en grav. D blev som en liten resa i sig. Men d gick bra. O va värt. Märkligt men värt. Du kan pröva o ringa kyrkobokföringen i den församling han kanske ligger i, d finns på nätet om du vet på ett ungefär vilket område d rör sig om. D har register över vem som e begraven var men jag e lite osäker på hur offentlig dne uppgiften e men jag tror den e öppen för allmänheten.

Becks sa...

Mam, ja vi får se hur det här yttrar sig i slutändan. Kram

AA, ja nu vet jag dock inte vilken församling heller, men jag tänkte ringa alla kyrkor imorgon och kolla. Jag vet iaf vilken gravplats det är så lite borde det finnas att gå på.

Shambles sa...

Ojdå, ser att du hittat rätt nu. Bra det! Kan vara skönt att besöka ibland. Min pappa ligger bara ett par hundra meter ifrån där jag bor men är sällan dit iaf...