27 juni 2009

Kändisar dör

I förrgår dog Michael Jackson. Sägs det. Jag har svårt att tro det men okej. Han kan ju vara död. Han är säkerligen det. Inte vet jag.

Iaf, igår berättade en kollega att hon varit på krogen i förrgår och där träffade hon en kille som hade gråtit och varit fruktansvärt upprörd.
Jag skrattade gott åt detta. Visst är det tragiskt att han är död men börja gråta kanske är lite överdrivet.

Nu satt jag och tänkte "tänk om Jocke Berg skulle dö." Och jag vet inte hur jag skulle reagera om det hände. Han har skapat, i mina ögon, bland den bästa musik som finns. Musik som jag lyssnat på när jag varit ledsen, glad, förvirrad och alla olika sorters känslor man bara kan tänka sig.

Så kanske skulle det inte vara helt omöjligt att jag kommer grina den dan han dör.

2 kommenterar mera:

Nostalgia sa...

jag vet inte... jag kommer gråta när springsteen dör. japp. och säkerligen om jocke berg skulle dö före mig. o kanske winnerbäck (det är ju isf om de skulle dö en onaturlig död, för annars lär ju jag kola vippen innan dem, o DOM lär ju inte gråta för mig :( )

men för michael jackson. eh.. nej. alla ögon torra här.

Becks sa...

haha nej gråta för oss lär dom inte göra