12 juli 2009

Ett år av magiskt tänkande

Livet förändras snabbt.
Livet förändras på ett ögonblick.
Man sätter sig ner för att äta middag och livet som
man känner det tar slut.

Det var så det stod bak på boken som heter just Ett år av magiskt tänkande av Joan Didion.

Och något som nämns där i är att "det var en helt vanlig dag". Den handlar alltså om döden och när jag nu har läst klart den börjar jag tänka på pappa.

Och det var en helt vanlig dag. Den 10 augusti 1996. Jag och min bästis hade spelat in Peter André från MTV när han hade sin hit med Mysterious girl. Där satt vi och dreglade över videon och spolade fram och tillbaka.

Och bam, så var han död. Min pappa. Borta. För evigt. Och jag känner att i år måste jag åka till Eskilstuna och hälsa på honom.

1 kommenterar mera:

Ordluffare sa...

Vackert skrivet.